A KÍNAI SZŐNYEGEK:

A
kinai szőnyegek jelentős részének motívumvilága a francia "abusson"
mintákon alapszik. Az "abusson" minta a XVI. Lajos korabeli
udvari világban volt használatos (virágos ornamentikus motívumok-
gobleineknél, szőnyegeknél és fal díszítéseknél használták).

A kínai
szőnyegek egy másik jelentős része az iráni és a török régiók (Tabriz,
Herekke, Isfahan, Qum) jellegzetes szőnyegeinek másolatai. Ezek
a szőnyegek bár nagyon hasonlítanak az eredeti szőnyegekre, árfekvésükben
jóval kedvezőbbek, mint pl. egy eredeti "Tabriz"
vagy egy valódi "Hereke"
ima-szőnyeg.

A kínai
szőnyegek egy harmadik jelentős részének díszítőelemei a keleti
kultúra jellegzetes ősi, tradicionális mintavilágából valók.

Általánosságban:
A kínai szőnyegeket pamutra csomózzák, a csomó
maga gyapjú. A szőnyegek minősége a vastagságukkal mérhető. A kínai
szőnygeknél használatos egy speciális nyírási technika, mely a
szőnyegeknek dombormű jelleget kölcsönöz. A kínai szőnyegekre általánosságban
jellemző a precíz kidolgozottság és a jó minőség.
 Motívumai:
- "abusson" minta (XVII. sz.-i francia virágos motívum)
- másolatok (a nagyon finom iráni és a török selyem szőnyegeket másolják)
- tradicionális keleti minták |
|